My Blog

My Blog

Wednesday, May 9, 2012

Secebis untuk mengingatkan diri...

Mana milik kita?


Tidak ada milik kita
Semua yang ada
Allah yang punya


Tidak ada kita punya
Kita hanya mengusahakan saja
Apa yang kita dapat
Allah sudah sediakannya

Kita Allah punya
Dunia ini ciptaan-Nya
Miliklah apa saja
Tidak terlepas dari ciptaan-Nya

Mana kita punya
Tidak ada kepunyaan kita
Kita hanya mengusahakan
Apa yang telah ada

Mengapa kita sombong
Memiliki Allah punya
Mengapa tidak malu
Kepada Allah yang empunya

Patut bersyukur kepada Allah
Yang memberi segalanya
Malulah kepada Allah
Kerana milik Ia punya

Janganlah berbangga
Apa yang ada pada kita
Kalau Allah tidak beri
Kita tidak punya apa-apa

Janganlah mengungkit
Mengungkit jasa kita
Jasa kita di sisi-Nya
Yang sebenarnya Allah punya

Marilah kita bersyukur
Bukan berbangga
Bersyukur kepada Allah
Bukan mengungkit jasa

Gunakanlah nikmat Allah itu
Untuk khidmat kepada-Nya
Selepas itu lupakan saja
Agar tidak mengungkit-ungkitnya

Salam semua...inilah salah satu nasyid yang aku akan sebak setiap kali aku dengar...bukan nak kata aku baik or apa cuma pada aku, aku ini terlalu hina di sisi Allah...inilah nasyid yg aku ulang-ulang dengar...dendangan Allahyarham Ustaz Asri...sedap sangat suara dia terus masuk dalam lubuk hati aku....

Dalam zaman sekarang aku rasa takut sangat sbb Allah bayar cash...aku dah banyak tengok in reality...takut2 pun tetap aku susah nak berubah...InsyaAllah...aku tak baik tetapi aku hendak berubah menjadi baik...semoga Allah mempermudahkan perjalanan atau perubahan aku ini....

Dari sudut aku seorang anak...aku tahu aku bukanlah anak yg baik...tetapi aku ingin berusaha menjadi anak yg solehah...aku tahu aku banyak buat salah pada mak abah aku...dan sekarang aku cuba membalas pengorbanan mak aku walaupun tak sempat untuk aku membalas pengorbanan abah....seperti tajuk nasyid...'Abah'...yg dipinjamkan pada aku telahpun dijemputNYA kembali...abah bukan milik aku selamanya....Al-Fatihah...untuk arwah abah...semoga abah ditempatkan bersama orang-orang yg beriman...

Dari sudut aku sebagai isteri. inilah yg paling aku takut...aku terlalu banyak menderhaka pada suami aku..syurga aku skrg bwh tapak kaki suami aku...aku selalu curiga pada dia...aku selalu tidak puas hati...sedar tidak aku bahawa dia juga hanya pinjaman pada aku...bukannya milik aku di dunia ini...tetapi Ya Allah aku mohon padaMu biarlah menjadi milikku juga di akhirat nanti...InsyaAllah...

Aku sebagai ibu...aku tahu aku bukan ibu tiri yg terbaik...aku bukan ibu kandung yg terbaik juga...tapi aku ingin berusaha menjadi yg terbaik untuk anak2 aku...memang tidak ada sesiapa yg tahu apa yg aku rasa, sejauh mana syg aku pada anak2 tiri aku...biarlah aku x peduli apapun orang hendak pertikaikan...pada aku Allah itu ada dan yg paling penting kena ingat mereka juga bukan milik aku...bukan juga milik sesiapa tetapi mereka milik Allah...apapun semoga anak3 aku akan menjadi anak yg soleh dan solehah dan berjaya dalam hidup diorang...InsyaAllah Amin......

lastly aku akan sentiasa mengingatkan diri aku...bhw tiada yg menjadi milik kita selamanya...berusahalah menjadi yg terbaik di klangan yg terbaik...InsyaAllah...


No comments:

Post a Comment