My Blog

My Blog

Tuesday, November 2, 2010

Aku sedih dan marah....di pagi Ahad..

Ok kawan2...aku pagi2 lagi dah bangun n tiba2 air liur aku teringin sangat nak makan nasi lemak kat bangi....apa lagi aku gerak hubby terus drive pg sana nak beli nasi lemak pukul 6.30 pagi ok......tp smpai2 sana x makan pun nasi lemak tp makan nasi berlauk...peghhh sedap seyh...apa lagi kawan2 pg laa korang ke sana....then balik mandi terus ajak mak pg pasar nak beli lauk pauk untuk seminggu punya bekalan...almaklumlaa mak i dah nak balik ke perak hari Rabu ni...so tugas chef di rumah akan serta merta diambil-alih oleh saya...sedey ni... x leh manja2 lagi...

Then, berdua-duaan dengan mak membeli segala keperluan di pasar Selayang tempat faveret ujung minggu...balik2 tolong mak siang ikan, sotong, udang n mcm2 lagi laa...so tengah aku tolong2 mak aku...tiba2 aku terima sms yang memang x diundang...kes lama berulang kembali...so selama ni apapun aku diam lagi...tp kali ni x tahan laa...sbb aku rasa dis is not my fault.....ada hamba allah memperli aku dalam sms kepada orang lain..ALOOOOO.....apa ni...boleh x tanya aku dulu hujung pangkal cite...jgnlaa nak smash2 n nak perli2...aku pun apa lagi terus laa berperang SMS...smpai ayat yg x sepatutnya aku ckp pun aku ckp ok...aku bukan nak tunjuk aku bagus or apa...tp agak2laa...susah ke nak tanya dulu sbb apa, mengapa, berapa, dimana, bagaimana....haa ambik ko...ini x sedap2 jer nak perli2...memang aku ngaku kdg2 aku x fhm nape manusia ni suka ssgt menyakiti orang lain???adakah anda berasa sungguh bahagia bila membuatkan orang sakit ati dan idup orang lain x tenteram di hari Ahad hari bercuti ni...confirm memang aku x leh terima sungguh laa mcm2 aku rasa...sedih...marah...geram...n mcm2 rasa lagi la....dan of coz aku bukan berniat nak kurang ajar pada yg lebih tua or paling tinggi kuasanya cuma aku hanya menegakkan apa yg patut aku pertahankan....aku bukan jenis nak suka2 ckp2 benda bukan2 ok dengan orang...sbb aku bukan jenis kacau idup orang...lantak laa apa orang lain nak buat...aku peduli ape...tp tolonglaa mcm mana aku x kecoh hal orang lain nape sibuk sgt nak bg aku sakit ati....dpt pahala banyak ker buat orang rasa mcm too...tolong jawab sikit...

then untuk menyejukkan ati aku...aku cuba untuk menenangkan hati aku ni dengan berbaring2an...sbb aku memang rasa marah...aku peknen aku xnak emosi aku terganggu...x elok untuk bb aku...dan ini zuriat pertama aku..yang sekian lama aku tunggu....seboleh2 aku nak aku n bb selamat smpai dia lahir dan smpai bila2...melainkan kuasa Allah yang mengkehendaki sebaliknya...so masa too hubby aku dah kuar dengan sahabat baik dia...so dalam masa aku menenangkan hati dan perasaan aku...aku terima pulak call dari my fren yang bercerita tentang perkara yang sama....aduhhhhhhhhhh....tolonglaa aku x nk dengar dah laah....bosan seyh tp nak buat mcm mana kan....so aku pun lepas makan siap2 ajak mak pg MidValley...sbb aku tau my mum belum lagi pegi sana...selalu bawak dia kat tempat lain jer...so best jugak laa mcm2 gak cari tp x jugak aku jumpa2 suar preggy yg best...so akhirnya JJ wangsa maju jugaklaa yang aku pegi...dpt jugak 2 helai suar....tp besar sikit laa xperlah janji suar aku bertukar dan leh pakai smpai aku nak due...InsyaAllah...

Even aku berjalan2 aku ngaku ati aku x tenteram sbb benda yg jadi pagi tadi still bermain2 kat dalam pikiran aku...satu yg buat aku sedih sbb aku dah buat kurang ajar dengan orang lain...aku x suka ok...aku bukan jenis mcm too tp bila emosi aku terganggu aku pasti akan balas balik apa yg orang too buat aku sakit...dia akan rasa sakit mcm mana aku rasa...sorry la bukan aku pendendam...tp aku akan mengganggu ketenteraman orang lain...tidak sekali2....so aku harap orang lain pun buat aku mcm tooo jugak kat aku...tp itu laa manusia...semuanya x boleh lari dr kesilapan kan...apapun aku doakan yg terbaik jer bagi orang yg buat aku sakit ati or terasa sakit ati atas apa yg aku ckp...aku mintak maaf...tp aku pasti hubungan yg sedia ada keruh tidak akan menjadi jernih lagi...itu for sure...sbb ati aku dah sakit dan susah aku untuk menerimanya semua...astaghfirullah...dah dasat gak aku membebel...ok stop it rite now....chow chin chau....

No comments:

Post a Comment