My Blog

My Blog

Thursday, November 4, 2010

6 bulan 3 hari...

Salam...ari ni xde cite pe pun cuma nak share sikit pasal pregnancy aku..badan aku dah berubah...cara tido dah berubah...selera lagi laa berubah....pikiran sikit2 berubah...n byk gak laa yang dah berubah...2nd November hari too pragnency aku cukup 6 bulan...so skrg dah jalan nak ke 7 bulan...uish kejap jer...takutnya aku...tp xper sekurang2nya Allah bg aku rasa mcm mana pengalaman yg x terkata best ni alhamdulillah...bb ok insyaallah...sbb dia gerak banyak...pagi 2 b4 ayah dia pg keje ayah dia kiss ibu dia n dia laa dulu kan...mcm tau2 jer..ayahdia dah pg...dia aktif dalam perut...heheheh pandai baby ibu.....hah ibu...cepat sgt ker nak pakai gelaran too..actually aku sebenarnya memand dah lama tertarik nak gelarkan aku ibu..even pada anak2 tiri aku lagi...tp hubby yg x kasi...aku x penah kisah pun..tp too laa malas nak lawan ckp hubby aku..so aku ikutkan ajer...

Hari ni...aku bangun lambat...pinggang aku sakit...maybe sbb bb n bdn aku dah berat lentpinggang aku sakit...skrg aku tido pun kena bantal tinggi...n tido pun dah mcm duduk...x boleh laa terlentang mcm too jer...skt gila bontot n pinggang aku dan yang plg penting susah aku nak bangun...melalut lagi...so pg td bangun2 terus masak untuk lauk makan tengahari nanti...giler pantas aku buat ....tp masak pun apa jer...smbal tumis udang n ikan goreng...sayur pun malas nak masak sbb aku memang dah lambat nak msuk office...so aku brunch laa (bfast + lunch) kat office siap bwk lagi food yg aku masak dari umah...then siap2 terus pg keje Bell hantar...(anak buah aku merangkap driver sementara aku...heheheh tp dia dah nak balik dah pun this weekend bosan laa aku balik)

So, mcm biasa keje xde sangat memandangkan bos aku dah pg Penang...so aku melepak jer laa depan pc...then dalam 12 lebih mintak tolong Faza urutkan kaki aku...sbb aku rasa sengal bila jalan...inilah masalah terbaru yg aku dpt...maybe badan aku berat n kaki aku kecik untuk menampung berat badan aku kot...tp xpe demi my 1st baby ibu sanggup apa saje sayang....then after that turun parkson cari swimming trunk anak2 bujang aku too..diorang kan nak g holiday kat Bali end of this month....dengan mama diorang...so sian pulak bila fikir diorang xde suarmandi...so dpt n terus pg Watson nak cari minyak or lotion untuk strectmark....smbil2 teringat pulak yang ari too aku janji dengan nadim...my 2nd son yg nak belikan dia perfume...sbsian pulak kat dia berebut dengan abg dia...ish budak2 skrg ayah n mama pakai korang pun nak gak kan...ini baby dalam perut esok x tau mcm mana pulak...tp xperlaa if ada rezeki lebih...bolehlaa ikut..if xde diam jer laa kan..

Balik spt biasa anak buah aku ambik...then singgah pg cuci rambut...n balik umah...balik i kelaparan sbb makan td kan brunch so goreng telur n makan...lauk siang td pun ada sikit lagi so erm...kenyang pun tp seingat hari ni x membuang pun lagi..dah makan betik dah makan mangga tp x jugak2 ni...aduish...perut jadi sedap...skrg baby gerak aktif pulak...dia malam2 memang aktif...best jer rasa...oh yer hari ni dah rasa susu enfamama perasa cokelat...n sedap lagi chocolate kot dar vanilla so esok nakbeli satu tin laa sbb ari too beli sample jer...

oklah dah byk bebel...aku dah berapa x bangun duduk berulang ke toilet kencing...sini pun memekak jer dengan bunyi mercun maklumlaa happy deepavali esok kan...so...kepada semua yang menyambutnya Happy Deepavali esok kena layan cite Sivaji de boss.....heheheh bye....

No comments:

Post a Comment