My Blog

My Blog

Thursday, January 27, 2011

Perjalananku...

Salam semua...aku bersyukur aku masih lagi diberi kesempatan untuk menaip luahanku di sini...hari ni mood aku x berapa elok...x tau nape...maybe aku gementar dengan berita semalam ataupun aku penat...Semlm akhirnya tanda tanya aku berjawab....aku ada check up kat klinik kesihatan, so...confirm baby aku melintang...dan memandangkan keadaan ini susah untuk aku bersalin secara normal...so lepas nurse cek...aku direfer pada doc pulak...so after scan doc bg aku satu surat yang aku kena refer kepada Hospital Selayang...yang terdekat dengan alamat rumah...erm...masa doc ckp aku rasa apaper....aku diam jer...then lepas too terus call hubby ajak pg hospital around 2pm...call office jugak aku half day....coz kena pegi hospital hri ni jugak...

then tunggu kat umah tunggu hubby aku balik...aku dah kebulor giler...sbb pagi td makan roti jer...selalu too makan berat2...so hubby smpai aku terus solat n makan...siap2 terus chow ke Hospital Selayang...then kt sana kena scan lagi...hari ni 3 orang tekan2 perut aku seyh...sakit laa..tp apa nak buat inilah pengorbanan seorang ibu kan...selagi kita rasa selagi itu kita x pandai menghargainya...so bila scan di klinik O n G doc terus bagi date 31st January ni aku kena dtg lagi to know de date of operation n maybe check up penuh...but ayat doc too terus jer ckp OPERATE!...so puan Fara be ready ok...but im ok...aku x byk pk sgt laa cuma mcm terpk2 nak bersalin cepat jer...

Keadaan diri aku skrg agak teruk.....bukan teruk mcm mana...aku mula rasa tidak selesa pada badan aku...buat mcm ni salah mcm too salah...buat pengetahuan semua hari ni kandungan aku cukup 36 minggu 5 hari...means ini dah dikatakan cukup bulan....so...aku kena ready jer apapun jadi dari sekarg....pegi keja pagi tadi aku sempat berkursus tp punyalah bosan n mengantuk...so apa dia cite pun mcm x menarik perhatian langsung....ceramah dari Pegawai AKPK cite pasal pengurusan kewangan kita...tp x best ok...mcm x kena langsung pendapat pegawai ni dengan golongan2 rendah mcm aku ni....n ada gak mcm dia berbangga diri atas kejayaan yg dia kecapi...dia susah dulu...tp skrg mampu pakai mcm2 tp dia x pakai...WTH....lantak ko laa orang nak dengar mcm mana manage...tp ko nak bagi contoh orang yg gaji RM3000 n above...orang yg gaji cukup2 makan ni mcm mana....bengongggggggggggggg

Malam ni hati aku x tenteram laa x tau nape....mebi emosi aku kot...aku takut kot nak menghadapi pembedahan ni...tp dalam masa yg sama aku berdoa agar aku kuat semangat....aku bersedia atas apa jua yg telah ditentukan oleh Allah pada aku...insyaAllah perjalanan dan perjuangan aku dan baby selamat.....amin ya robbal alamin...

apa lagi ek...no idea...hatiku sedih..jiwaku menangis...tp x tau sebab apa....emosi menguasai...

No comments:

Post a Comment