My Blog

My Blog

Thursday, October 28, 2010

Keletihan....


Salam...


Pagi ni bangun2 siap g keje bwk mak aku sekali...bukan pe...memang dah janji dengan dia nak mintak tolong dia belikan lauk pauk untuk buat pulut sikit esok...aku memang dah niat lama nak sedekah pulut...so pg office lu bfast siapkan keje...then dalam pkl 10 lebih baru gerak ke pasar Selayang....kat sana beli laa ayam...bahan2 lain untuk rendang...pulut...santan...then balik2 umah pkl 12 lebih dah....naik2 umah mcm nak tercabut tengok bilik anak bujang aku...MasyaAllah...geramnya....x tahan giler....dah pesan byk x kot...tp buat x tau jer....apa lagi aku bising laa kat hubby....bukannya saje2 nak bising....tp mata aku x tahan laa tengok bilik tonggang langgang mcm too..if aku mcm dulu boleh bergerak bebas sesuka hati x kisah laa lagi...tp ini semuanya kena terbatas sikit....satu citer.....x baik kan ngamuk2...tp memang sorry laa xleh tahan laa....apapun aku akan cuba laa coolkan diri selepas ni...


Then, bila dah smpai umah...perut aku pun autimatically lapar...lauk semalam ada lagi...then nasi semalam ada lagi sikit apa lagi aku pun taram laa...xleh tahan dah...bhagian ari2 aku skt sikit maybe sbb aku kesana kesini kot...tp xperlaa jap lagi ok laa...then orang azan sembahyang zuhur...aku pun membaringkan diri...bgtau opis jap lagi aku pg...astaghfirullah...rupa2nya aku terlayang...sedar2 hubby dah ada kat sebelah...n dia x kejutkan aku pun...so kelam kabut nak masuk office balik....sarung jer laa apa yang ada...hahaha.. sejam jer lagi kot b4 nak balik...ish3 betapa x dedikasinya aku ari ni...korang jgn ikut apa yg aku buat ni...x elok k....tp aku bukan buat selalu...bos pun xde n aku memang dah siap segala keje2 aku...


So, skrg aku kat opis..balik umah jap g memang byk keje yang menanti...nak tolong mak kopek bwg, blender cili kering, buat itu buat ini semuanya preparation untuk mak nak masak rendang esok pagi....sedapnya rendang ayam mak..makan pulak ikan masin + pulut kuning...uuuu deliciious...untuk yg jauh di perantauan (che sue) jgn jeles k...t ko masak sendiri...hahahah....apapun...aku rasa cukup laa aku berceloteh yg hape2 hari ni...aku pun dah penat...menunggu masa pulak nak balik...senang kan idup...hahahahahaha orait...adiossssss wassalamu...




No comments:

Post a Comment