My Blog

My Blog

Sunday, August 7, 2011

Bermula semula






Salam semua...



Setelah sekian lama aku x menulis disini so aku rasa skrg sudah smpai masa untuk aku mulakan balik apa yang patut aku kongsi disini..bukan tujuan untuk menunjuk2, mengikut orng lain atau sebagainya tetapi hanya untuk meluahkan atau menyimpan segala kenangan2 aku disini...x salah kan...


di bawah ini aku selitkan gambar terbaru tuan tanah kedaung blog ini...untuk tatapan sesiapa yg merindui (prasan jer mcm orang rindu kat ko)





Sebagai permulaan apa ek nak cite...oklah aku x pose hari ini tp aku dah dpt berpuasa selama hari yg sudah...alhamdulillah...walaupun penat tp aku dpt jugak mempertahankan puasa aku...(agak2 laa kan dah tua bangka x dpt tahan) apapun Ramadhan kali ini syok sbb mak aku berpuasa di rumah aku...so fhm2 je laa dah for sure lauk2 dah siap dimasak bila aku smpai umah...apapun sayang mak...heheh tp cuti mak aku cuti masak so aku kena take over dimana aku pun dalam proses pembelajaran lagi almaklumlaa aku pun bukan pandai mana....so kesempatan ini aku kena belajar laa apa yg aku x tau lagi...




Hari ini genaplah umur Qisya 6 bulan...sekejap je masa berlalu...pejam celik pejam celik balik dah beso dah si Qisya ni...Alhamdulillah...Qisya baby baik...x bnyak ragam melainkan nak susu or mengantuk jer...tp sian semalam dia demam panas...so cepat2 bwk g klinik sbb baby if panas bahaya...bila smpai n doc check temperature dia 38.5 so doc masukkan ubat ikut montot dia yg tembam too...then balik umah bagi dia makan kentang putar suap makan ubat lagi...dia tdo tp lepas too dia berpeluh2..alhamdulillah smpai laa malam dia ok n badan x panas pun lagi...but pg td dedar sikit but hantar gak dia ke rumah bbsitter sbb takut dia x serasi dengan mak...keep asking bbsitter sbb takut dia panas balik...setakat ini ok...InsyaAllah anak mama kuat kan...Qisya sembuh cepat yer sayang...


so bwh ini selitkan gambar Qisya seronok main kat playground...





Abang Longnya pulak Ajim...bila dah umur nak naik 14 tahun ni asyik nak menyemat jer kejenya semalam, suruh Mama Aida dia belikan kemeja sekolah yang lengan panjang...ish3...mcm2 yer Ajim asyik nak pau mama ko jer...biasalah lagi besar lagi mcm2 laa perangainya...insyaAllah apapun doa agar dia jadi abang yang boleh bg teladan kat adik2 dia...



Ini pulak gambar Ajim dengan adik Qisya....peaco Yo...



Nadim...semalam maybe kenangan bagi dia bila dia ikut Mama Aida dia pegi meniaga di pasar Ramadhan Putrajaya dia dpt tangkap gambar dengan Che Det (Tun Dr. Mahathir)...heheh comelnya Nadim kena peluk dengan Tun...



Nadim dengan Tun Mahathir..





oklaa xde pe lagi nak diceritakan buat masa ni...aku akan cuba update setiap hari walaupun aku tahu xde sapa pun heran hahaha perdulik apa aku janji aku update untuk kepuasan aku sendiri...orait chiowwww Salam Ramadhan untuk semua...




2 comments: