My Blog

My Blog

Thursday, November 18, 2010

Tiba-tiba


Salam Aidiladha...


Dah lama x update...bukannya xde cite tp aku mcm malas nak menaip dan meluahkan segala...tiba2 waktu maghrib ni teringin pulak nak update....bukan pe...hati aku tiba2 terusik...maklumlaa dah laa tinggal sorang...anak bujang aku kat umah mak dia...so aku lonely mulalah pk mcm2 n sayu tiba2...


Hari ni as usual pg keje mcm biasa....jalan adalah amat lengang yer tuan puan...aku rasa mcm best jer drive....so smpai office g bfast....aku kelaparan laa...mcm x makan sepuloh hari pulak rasanya....apa lagi ajak Dayah g beli bfast..nasi lemak 2 bungkus...satu untuk aku n satu lagi untuk baby...amboi2 kuat makan yer baby....anak mama ni....mamanya yg kuat lantak tp perasan ckp anaknya pulak....ceh.....


Keje adalah tiada hari ni sbb bos cuti skadar key in surat2 masuk jer...lunch time kuar jap teman dayah g bank....aku tunggu dalam kete jer..malas nak naik turun...so melepak tunggu dayah leh terlena yg best ok....mcm sejuk jer kat depan bank rakyat too tadi...smpai dayah ketuk cermin byk x baru terjaga...hahahah tjuan kuar jugak adalah kedai2 di opis tutup...aiyooooooo giler laa korang tutup semua...hbs aku nak makan apa...melilau laa ke restoran kudu kan chow kit tutup..hampeh...g kpg baru...ada laa satu kedai jer yang bukak...so lauk2 pun tinggal serdak2 x ckp byk ambik jer ikan masak smbal n tauhu...yg penting habis ok...kuatnya aku makan mcm mana ni...


Cukup masa balik laa aku...nak tunggu apa lagi kat opis too....karang nak membyar parking jenuh pulak...aku kan orang kaya parking kat bwh the mall too mahal nak mampus....sejam jer dah RM3.30 so sejam yg lain RM1.10....korang imagine aku baru parking 5 hari dah dkt RM80 dah melayang...ish3...bukan pe...x larat laa nak melintas or turun naik lrt...xper t aku claim balik...x kira nak jugak claim...sbb yg ada kad parking pun x guna parking yg dah disediakan tp sbbkan ada title kan...so sure laa kena ada parking...bg orang2 yang memerlukan mcm aku ni...nganga jer laa...lgpun sapalah aku...kan kuli cabuk jer...(emosi jap)...


on the way balik ingatkan nak singgah laa isi minyak n beli makanan tp hujan turun dengan lebatnya...stesen minyak blackout..xleh laa nak isi jawabnya esok pg jugak laa aku kena isi....hampeh...then ujan turun sgt lebat...siap kilat sabung menyabung...takut giler aku drive td...tp nak buat mcm mana redah jer laa yg penting aku smpai awal..so awal2 dah sms laki aku dah...tolong beli makanan untuk aku karang aku kebulor kat umah...maklumlaa ujan sgtlah lebat mcm mana nak benti beli makan....smpai kat parking umah..byk brg kat tangan nak naik lif kunci kete leh jatuh kat celah lif too aiyooooooooo mcm mana nak ambik ni...naik balik kat kete nak cek kot2 aku tertinggal kat kete ker...tengok2 betul jtuh kat celah lif too hampeh tul laa..ini semua sbb ati geram tengok anak bujang aku selamber derk jer naik basikal tengah2 ujan...dahlah ko nak g bali tp ko nak demam sgt ker kan...dan2 suh aku call balik konon nenek dia leh suruh beli santan...tp seingat aku xde santan...xper mama dia leh jadi penyiasat jap lagi...ko kelentong jaga ko...


So, balik nak tengok tv pun xde mood so aku pun melayanlaa blog kawan aku....entahlah actually aku ngaku aku rindu kat kawan aku ni...tp hati aku dah terusik dengan dia...sbb aku rasa aku sebagai kawan rapat dia...seolah2 x dihargai...n konon aku yg bersalah...tp xperlah biarlah aku yg tarik diri n dia bahagia n selamat...aku sentiasa doakan yg terbaik buat dia InsyaAllah...amin...kadang2 orang yg plg rapat dengan kita pun bukan semua boleh fhm isi hati kita...yg boleh kita sendiri laa...fhm x fhm kena fhmkan jugak....ish3 nape aku emosi ni...


Oh ya pregnancy aku dah masuk 26 minggu means 6 bulan lebih laa...alhamdulillah...baby n aku sihat...cuma perut makin membesar dan aku dah rasa cepat letih bila buat sesuatu...pinggang pun dah rasa sakit2....tp makan still banyak hahahahah.....hari selasa lepas aku check up so kena laa injection sekali...tangan yg sama ambik darah ....adui...malam too punyalaa berdenyut2 tangan aku...sengal kat tmpat cucuk too smpai aku xleh tdo ok....tp x nangis laa...aku kan tough woman...then semalam aku rasa salah satu ari yg best laa...aku berdua dengan hubby aku berjalan2 di pavillion...tp laki aku punya bijak siap parking kat satu tempat then jalan kaki g pavi...konon jimat nak byr parking...x beli apapun yg penting dpt makan dessert kat food court pavi yang dah lama aku idam2kan...tq abang....huhu...even aku penat berjalan tp bila kita spent time together2 of coz best kan....hahahahh then balik penat gila...apa lagi tdo pun kuatlaa keruhnya....hahahahah oklah aku dah kekontangan idea...nak solat jap....chowwwwwwwwww...

No comments:

Post a Comment